Friday, December 02, 2016

ONCE...perjalananan 2016

ku harungi awal tahun ini sebagai seorang suami semula...suatu bentuk kehidupan yang agak lama ditinggalkan dan tempuhi semula dengan pengalaman, cabaran dan kemanisan yang baru...hampir setahun ku tempuh dan aku tahu aku masih perlu belajar...walaupun terkadang aku gunakan pengalaman lalu sebagai rujukan...aku syukur dengan ujian dan hikmah yang dating yang pastinya menjadikan hidup ini lebih baik dan lebih indah...

ku harungi awal tahun ini sebagai seorang pekerja yang menerima penghargaan sebagai Salesman of the Year 2015...ucapan aku dikatakan 'from the heart' dan menyentuh banyak hati dan airmata...hampa bila tiada rakaman dibuat ketika itu hanya rakaman diminda menjadi kenangan...rezeki Allah beri tidak perlu lagi risaukan parking...Alhamdulillah...dan ujian pasti tiba...bajet cut merata...new player dengan taktik luarbiasa dan tahun ini mungkin tak meet number...ujian agar kerja lebih keras dan lebih tajam dimasa akan datang...

ku harungi awal tahun ini sebagai seorang golfer dengan tekad untuk mencapai handicap 14...syukur aku berjaya capai tahap itu dan score terbaik setakat ini 81 di Bukit Kemuning Golf (tulah sekali..haih)...dan seperti biasa naik turun...bagus dalam 1-2 bulan kemudian bodohnya datang balik...harus belajar dan latih semula...membawa ke akhir tahun official handicap 16...improved dari tahun lepas...dan sekarang tgh datang bodoh...harus usaha lagi...

ku harungi awal tahun ini sebagai seorang anak yang masih punya ibu...sabtu 26 nov 2016 bersamaan 26 safar 1438, mak pulang dengan tenang di rumah setelah dua minggu di hospital sg buloh...ku tatap wajahnya hingga ke hembusan nafas yang terakhir...segala urusan berjalan lancar dan mudah...dengan haruman memecah hening pagi sehingga subuh hari..moga mak tenang di sana dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang soleh...


No comments: