Sunday, June 29, 2008

ONCE...my PC up and running !!!

Yeay !!! Akhirnya...saat yang dinanti-nantikan telah pun tiba. Segala kegusaran telah terpadam. Khamis lepas aku dpt pasang motherboard baru (Gigabyte DS3L). Kire aku buat sume la...cabut processor dari motherboard lama..pasang balik sume kat motherboard baru. Pastu, format harddisk baru (SATA II 250 GB), install XP Pro. Sambung lak Jumaat petang ngan lain2 software yang diperlukan.

Dari jumaat malam, kepagi semalam dan lah kemalam ini, kemas bilik kerja aku nih, setup cabling cantek2 (siap ngan power surge ngan regulator lagik). Tapi major breakthrough..bila aku buleh transfer WoW aku. takyah nak install balik..yes ! Dan hasilnya...testing sampai sejam setengah hehehe.

Skang tinggal nak format harddisk lama (SATA II 160 GB)...60 GB dah format, 100 GB lagi besok la kut...takkan tak tido lak kan. Masalahnye sikit skang nih...nak wat pe storage bebyk tuh ? Hmm..ke layan satu PC lagik...power supply ngan harddisk dah ada...tinggal yg lelain jek...hehehe..naya tul...

5 comments:

Anonymous said...

What?! another PC??? 1 PC, 2 nb tak cukup laie?? aduss.. nak bukak satu pun tak sempat.. laie nak tambah.. bersyukurlah ngan apa yg ada...."Syukuuur.. syukuur.. syukuur ya Allah.. syukuuur Alhamdulillah.."-raihan

Haizam said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

oi. munmon dah tukar address la.

www.munmon.com

Kembara Musafir said...

errkkk.. sejak biler jadik PC/IT geek nih...? huh...? or it has always been there, cuma aku jer yg tak notice....? hehehe

Haizam said...

war, nanti aku update. patut la manjang takleh access jek blog ko tuh.

joe, mmg dari dulu IT la..cume baru2 nih jek yg go down to hw..senang, takyah depends ngan org :D