Wednesday, July 03, 2019

ONCE...SERIK

Serik dengan apa jadi 2018 aku pindah awal tahun haritu...kembali duduk umah tinggi with better security...I hope.  Surprisingly enough this area is quite quiet at night...calm and peaceful.  Dari balkoni boleh dengar bunyi katak dan cengkerik...dah macam kat kampung lak rasanya.  View pun cantik dan menenangkan.

Keadaan ini membuatkan aku mula terpikir nak duduk sini terus.  Thanks to Ron yang tolong aku dapatkan umah sewa ni...ngan dia pun tak berapa ramai kawan...dan yang paling best sekali...dekat dengan customer aku.  Dalam 20 minit aku boleh sampai Putrajaya kira best gile kut.  Gi opis pun walaupun jem at least 1/2 jam sampai.  Cume lecehnye celah mana gerak pun ada tol haih...



Suasana aman camni kadang buat aku terpikir pasal serik satu lagi.  Serik nak sayang orang...serik nak start balik...trauma barangkali.  Terutamanya trauma famili tak terima sebab status aku.  Rata-rata kawan-kawan faham dan suruh aku sabar dan jangan putus asa...sorang je kawan aku; Poklan, bagi nasihat yang lain dari yang lain.

Poklan tanya aku satu jek..."keje serik tak ?"...aku terus terkesima dengar soalan tu.  Dan ntah tak semena-mena macam terbukak lak nak kenal orang.  Cuma sorang out sebab aku pantang disamakan dengan orang lain...sorang lagi lak macam tarik tali.  Nampak memang macam jadi tapi ngelak bila ditanya...kang aku ada orang lain jangan cakap aku curang lak kan huahuahua...

Apa pun...aku bia masa yang menentukan...hati ni pun cam belum ready nak sayang orang betul2...suka ada...nak develop jadi sayang macam lambat...serik malas trauma takut semua ada...ntahlah...keje dlu lah...meet no dulu then baru pikir...adios.

No comments: