Monday, July 01, 2019

ONCE...kena lagi

12 Dec 2018 meninggalkan satu kenangan yang sayu dan pilu dalam hatiku.  Minggu tu aku cuti sambil kekononnya nak buat planning untuk 2019...memang takde kemana duk umah jek.  Rabu tu decided main golf...siap singgah opis dlu (rindu tak masuk opis gamaknya).

Jam 6.30 petang ada 3 missed calls from Fazli (jiran)...hati aku dah tak sedap...biasa BUGC ke PALAM tu dalam sejam max la...tapi on that day it took me 2 1/2 hours...atas highway jalan tak banyak kete yet I'm driving at 60 kmh kat lane paling kiri...sayu beno hati nengok ke langit mengenangkan nasib.

Sampai dirumah kompom...60" tv...golf set kat hall...laptop (with 11 yrs of work)...kat atas pulak my pouch with semua paspot dan matawang asing kenangan termasuklah kunci spare kete aku kene rembat...sayunye bab keje tu...hdd movies and backup keje situ...and gelang pusaka sekali...Allah je tau perasaanku time tu.  Aku hanya mampu bersyukur atas ujian...pasti ada salah aku yg diuji macamni.

Aku nekad taknak duduk PALAM...dua hari lepas kejadian aku angkat kaki pindah duk seberang jauh dari PALAM...dengan cadangan untuk jual umah ni.  Sepanjang aku duduk sini...3 kali kene pecah...and in 2018 alone, 2 kali in 3 months...aku serik.

Apakah mungkin 2019, Dia mahukan aku bermula baru; rumah...kerja...hidup, start from scratch again...?

No comments: