Thursday, October 19, 2006

ONCE...5 hari nak raya !

Raya kali ini sungguh bermakna buat aku dan keluarga. Emm...lebih2 lagi buat aku la. Raya kali ini cukup sederhana. Terharu jugak bila mama bagi baju raya..dan tak kurang jugak terpikir cam nak rasa terhina atau rendah diri bila baba cakap pasal fakir miskin. Tapi, aku rasa tak perlulah. Selama ni pun aku makan minum kat umah tu, dia gak yg bayar. Satu sen pun aku tak kuar. Dan mmg betul pun, redha je lah.

Namun aku bersyukur. Ujian ini harapnya membuatkan aku lebih berhati2 berbelanja. Ujian ini juga membolehkan aku menilai nilai RM vs rakan/kawan/sahabat. Mmg perit ujian ni, tapi Allah takkan menurunkan sesuatu ujian itu kepada hambaNya melainkan Dia tahu hambaNya itu mampu menghadapinya. Dan semestinya Dia Maha Mengetahui ! Cuma kita jgn mudah putus asa dan putus harapan. Usaha mesti diteruskan.

Berkat usaha dan doa, dan juga barakah bulan Ramadhan, aku temui beberapa jalan yg dgn izinNya jua, boleh merungkai permasalahan ekonomi dan kewangan yg aku hadapi sekarang. Untuk memastikan aku mendapatkannya, aku akan berusaha lebih lagi..dan kemudian, serahkan segala-galanya atas ketentuan Dia yg Maha Esa.

Salam Aidilfitri untuk semua. Maaf zahir dan batin. Selamat beraya di rantauan Joe (maaf aku tak dpt antar kuih raya).

No comments: