Monday, January 30, 2006

ONCE...sakit mata

Balik dari kursus, anak2 aku dah beransur pulih..cuma isteri aku je mata bengkak dan merah. Aku harap aku tak kena. Tapi, Allah Maha Kuasa..hari ahad aku pulak kena. Masa jumpa doktor amik ubat isteri aku, doktor kata mata aku belah kiri cam nak bengkak. Aku ingatkan sebab makan ubat batuk malam tu yg buat aku nak membuta je...tapi..memang nak kena pun. Malam semalam dah jadik sama cam bini aku..merah menyala..cam ponti! "Ponti jantan" kata bini aku.

Dari semalam sampai ke hari nie, buat extensive medication. Memang tak tinggal makan ubat dan titis ubat mata. Kiranya, awal tahun nie, Allah uji aku macam2. Batuk, sakit mata, selsema dan demam. Kalu aku tak makan Panadol semalam, gerenti tak bangunnye ari nie. Itu ujian kesihatan yang diberi. Sebelum tu dan masih lagi sekarang nie, ujian kesusahan dan kelapangan.

"Sabarkanlah aku ya Allah..berilah aku pedoman dlm menjalani ujianMu ini."

No comments: